اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت مطرح کرد

هشدار در خصوص مصرف قارچ‌ها در طبیعت/ تشخیص سمی بودن قارچ‌ها از طریق آزمایشگاه امکان‎پذیر است

رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به بروز مسمومیت‌ تعدادی از هموطنان به وسیله مصرف قارچ گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود از قارچ‎هایی که در فروشگاه‎های معتبر و در بسته‎بندی‎های بهداشتی عرضه می‎شوند استفاده کنند.

هشدار در خصوص مصرف قارچ‌ها در طبیعت/ تشخیص سمی بودن قارچ‌ها از طریق آزمایشگاه امکان‎پذیر است

پیر حسین کولیوند رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص مسمومیت وسیع هموطنان با استفاده از قارچ خوراکی به هم‌وطنان توصیه کرد: با توجه به فصل بهار و بارندگی‎های اخیر و رشد انواع قارچ‎ها در طبیعت مصرف آن‌ها باعث بروز مسمومیت در تعدادی از هموطنان در استان‎های مختلف شده است.

وی توصیه کرد: هموطنان نه تنها باید از خوردن قارچ‎های وحشی و نا آشنا خودداری نمایند، بلکه از دست زدن به این قارچ‌ها نیز خودداری کنند؛ زیرا خطر مسمومیت از طریق پوست نیز در برخی گونه قارچ‎ها وجود دارد؛ تشخیص سمی یا خوراکی بودن قارچ کار ساده‎ای نیست و تنها راه دقیق از طریق آزمایشگاه امکان‎پذیر است بنابراین به هیچ عنوان نباید آن را در زیر زبان آزمایش کرد.

کولیوند ادامه داد: توصیه می‌شود تنها از قارچ‎هایی که در فروشگاه‎های معتبر و در بسته‎بندی‎های بهداشتی عرضه می‎شوند استفاده شود؛ در صورت مصرف قارچ خودرو و یا قارچ‎هایی که از افراد متفرقه خریداری شده و مشاهده علائمی شبیه مسمومیت مانند درد شکم، تهوع، استفراغ و سرگیجه، بهتر است سریعاً به مراکز درمانی مراجعه شود.

رئیس پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، به خانواده‌ها توصیه کرد: در صورت حضور در طبیعت مراقب کودکان و تماس آن‎ها با قارچ‎ها و گیاهان باشید، بهداشت فردی را رعایت کرده و در صورت لمس قارچ، دست‎ها را با آب و صابون بشویید.

وی در پایان عنوان کرد: هموطنان در صورت مشاهده علائم مسمومیت و وجود تهوع و استفراغ و اسهال، آب و مایعات فراوان مصرف نموده و سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول